Kako začeti, če morate izgubiti več kot 20 kilogramov?

Kako izgubiti več kot 20kg?

Izgubiti 5 kilogramov je ena stvar, toda izgubiti 20 kilogramov ali več je popolnoma druga razsežnost. Tukaj preprosto ne gre za spremembo prehranske diete, ampak gre za popolno spremembo mišljenja, navad, obnašanja in tudi za spremembo okolja.

 

Vaša odločitev

 

Preden boste začeli premišljati o tem, kaj boste dali na krožnik, se morate odločiti in možgane usmeriti v vaš cilj oz. v korenito spremembo, ki se je boste lotili. Izguba večje telesne teže zahteva svoj čas in ne da se napovedati, kdaj točno boste izgubili toliko in toliko kilogramov. Sprva boste izgubili več odvečne maščobe, toda nato se v večini primerov pojavi plato, ki vas ne sme demotivirati. Vsekakor je dobro, da v naprej pričakujete, kaj vas čaka, da ne obupate prehitro.

 

 

Podpora okolja

 

Na prvem mestu je strokovno usposobljena oseba, ki vas usmerja na pravo pot. Prehranski strokovnjak vam pove, kaj lahko pričakujete, vas sproti motivira in vam daje moralno podporo, vas ves čas spremlja in usmerja. Z objektivni kazalci, ki zajemajo delež maščobnega tkiva, visceralne maščobe, itd. spremlja vaš napredek.

 

Strokovnjak vam mora pomagati, da se odločite za spremembo ne samo prehranskih navad, ampak tudi drugih navad, ki so podporni sistemi pri izgubi odvečne telesne teže. To so: gibanje, spanje, pozitivno mišljenje, izogibanje stresnim dejavnikom.

 

Poleg strokovnjaka pa so tukaj še družinski člani in prijatelji, ki vas morajo spodbujati in vam stati ob strain.

 

Postopnost

 

“Go with the flow” je lahko povzetek glavne poante tega nasveta. Ne lotevajte se 15 novih sprememb v vašem življenju naenkrat. Začnite z eno samo kot je na primer pitje dovolj kozarcev vode na dan (glej članek: https://zdravozivi.si/25-majhnih-korakcev-za-izgubo-odvecne-telesne-teze/). Ko ugotovite, da vam sprememba postaja rutina in domača, se lotite nove. Začutite pozitivne spremembe in jih negujte.

 

Prehrana

 

Na grobo vsak ve, kaj je zdravo in kaj dobro za naš organizem, toda: »zakaj ne jeste polnozrnatih živil? Zakaj ne jeste zelenjave pri vsakem obroku? Zakaj ne jeste stročnic? Zakaj ne jeste zmerno in uravnoteženo?« Odgovorov je veliko. Saj poznate pregovor: 100 ljudi 100 čudi. Sedaj morate vklopiti svojo močno voljo in dokazati, da ste odgovorni in odločni. Samo tako boste gladko zavrnili belo žemljico v pekarni in kupili polnozrnat pirin/ržen/ajdov/ovsen hlebček. Preglejte shrambo in zavrzite ali podarite vsa živila, ki so nezdrava in celo škodljiva (gazirane pijače, slane prigrizke kot je čips, umetne jušne kocke, paštete, salame, sladkarije, belo moko, itd.). V trgovino pojdite siti in imejte nakupovalni seznam.

 

Gibanje

 

Športno aktivnost je dobro čimprej dodati v vaš vsakdan, pa naj bo to dolg sprehod, nordijska hoja, plavanje ali kaj drugega. Če niste dosledni, je najbolje, da se lotite vodenega skupinskega treninga in plačate vadnino za več mesecev v naprej, saj boste na ta način bolj redno obiskovali vadbo in pozitivni učinki bodo prej opazni. Poleg tega v skupini spoznate nove prijatelje in podobno misleče, kar je še dodatna motivacija.

 

Začutite subjektivne spremembe izgube telesne teže

 

Ko dosežete objektivni cilj, kot je izguba na primer 20 kilogramov, je to neverjeten dosežek, toda ne obremenjujte se preveč s številkami na tehtnici. Tehtnico postavite v kot in se tehtajte samo pri prehranskem strokovnjaku na posebni tehtnici. Na ta način ne boste slabe volje, ko se številka na tehtnici, ne bo spremnijala na manj oz. ko boste dosegli plato. Glavno merilo naj vam bodo hlače (seveda neelastične) in vaše dobro počutje. Ko ste dobre volje, dobro razpoloženi, polni energije, se tega zavedajte in začutite, saj so to subjektivni, pozitivni znaki vaše izgube teže. Zunanja okolica, kot je sonce, čudovita narava, pohvala partnerja/prijatelja, vaša pozitivna naravnanost prav tako pomaga k vašemu dobremu počutju in visoki motivaciji pri izgubi odvečne teže.

 

Odpuščajte si

 

Noben ne hujša ne da bi se kdaj pa kdaj pregrešil. Toda ključno je, da se po takih dnevih vrnete k vašemu normalnemu vsakdanu. Ne očitajte si in ne imejte slabe vesti, če ste pri prijatelju na zabavi in pojeste več kot bi smeli in jedi, ki jih ne bi smeli. Tudi, če ste kdaj na službeni poti in nimate ustrezne prehrane, se ne obremenjujte. Prav tako se ne obremenjujte, če kdaj zvečer naenkrat pojeste polno banjico sladoleda ali celo čokolado. Vse to je normalno, saj smo le ljudje, ki z učenjem in izkušnjami, ugotavljamo, kaj je dobro in kaj slabo za nas. Če naredimo napako, jo popravimo ali se iz nje kaj naučimo in za drugič vemo, kakšne so posledice.

 

Hitre rešitve ne obstajajo

 

Gre za dolgoročne in vseživljenjske spremembe. Ko dosežete prvi cilj, na primer izgubo 20 kilogramov maščob, ste takoj pred drugim ciljem, ki vam narekuje, da vašo novo postavo in navade ohranite. Tukaj pride gibanje še bolj do izraza, kar pomeni, da postajate resen rekreativec. V urniku imate številne športne aktivnosti, ki vas veselijo in vas dodobra spotijo. Držite se novih dobrih navad, toda ne postanite njihov suženj. Poslušajte samega sebe tako pri hrani, ki jo jeste kot pri gibanju, delu, ki ga opravljate in ne pozabite na kvaliteten počitek in oddih. Spremembe so uspešne le, če postanejo del vas samih in niti ne opazite, da so!

 

Prispevek je objavljen na Moia in & Seniorji info & Ride sport

This entry was posted in Pošta. Bookmark the permalink.