Malice in prigrizki za po poti

Malice in prigrizki

Velikokrat se znajdemo v situaciji, ko smo lačni na dolgi vožnji na počitnice, na poti v hribe in gore, smo v živalskem vrtu ali pa na celodnevnem izletu in potovanju po čudovitem turističnem mestu. Na spisek potrebščin je treba dati tudi popotno malico. Saj veste, kako je Kekec v popotni torbi nosil malico, ko je hodil past živino v planine. V torbi je imel hlebček doma spečenega kruha in kos trdega sira, vodo pa je pil kar iz studenčnice. Nekaj podobnega in zdravega se moramo tudi mi spomniti, ko pripravljamo malico. Bog ne daj, da so to umetni prigrizki kot je čips in gazirane pijače ali pa presladki piškoti.

Spodaj je nekaj primerov zdravih popotnih malic, ki so uravnotežene, kar pomeni, da nas nasitijo. Ter nekaj primerov hitrih prigrizkov. Veliko receptov in idej imate tudi na: http://zdravozivi.si/prehrana/

  1. Kmečka hladna pojedina. Trdo kuhano jajce, kos polnovrednega kruha, pršut, kos sira in svež paradižnik (najbolje češnjevec). To je primer popotne malice za v hribe. Pijte vodo, radensko, čaj.
  2. Grška solata s piščancem. Brez problema lahko en dan v naprej pripravite solato iz paradižnika, kumaric, čebule, malo fete, črnih oliv in s kosi pečenega piščanca. Zabelite z malo olivnega olja in malo solite zaradi fete, ki je že slana. Tako malico lahko nesete kamorkoli.
  3. Kefir ali riževo mleko s kosmiči. Kefir se ne pokvari kar tako in tudi če ni mrzel, je dober posebno, če vanj vmešate mešanico kosmičev in ostalega. Doma pripravite mešanico kosmičev za v kefir ali riževo mleko in ne kupujte že narejenih miksov, ker so bistveno presladki. Vzemite ovsene/pirine… kosmiče, kokosove lističe, lanena, sončnična, chia semena, pravi kakav v zrnu, lahko dodate rozine, brusnice, mandlje, goji jagode, otrobe in še kaj. To je energetska bomba in primerna malica za vse, ki ste v gibanju.
  4. Humus sendviči. Naredite humus (recept na: http://zdravozivi.si/prehrana/ ) in ga namažite na koščke kruha ter dodajte svežo zelenjavo: nastrgan korenček, redkvice, list solate. Nekaj zelenjave pustite v kosih, da ga lahko počasi grickate. Otroci bodo navdušeni.
  5. Polpeti iz bučk. V maso ne dajajte drobtin, ampak ovsene kosmiče, kus kus, jajca (več je bolje) za vezavo, malo pririne moke, poper, kurkumo, peteršilj. Bučke naribajte in posolite, da spustijo sok in jih precedite. Specite na malo kokosove maščobe, ko so pečene jih dajte na servet, da se odvečna maščoba in voda vpijejo. Lahko jih jeste same ali pa grickate zraven svežo zelenjavo ali celo paradižnikovo solato z mlado čebulo.

Prigrizki

  1. Polnovredni piškoti. Sami specite piškote iz polnovredne moke (polnozrnata pirina) in v maso dodajte semena in oreščke po lastnem okusu. Malo solite in malo sladkajte. To so piškoti, ki so energetsko zelo polni zato jih jejte takrat, ko veste, da vas čaka še dodaten telesni napor, npr. med hojo v hribe, ko se nočete ustaviti.
  2. Oreščki in/ali suho sadje je vir zdravih maščob in sladkorja, kar pomeni, da vam napolni prazne energetske rezerve in vas požene v hrib kot raketo.
  3. Slana popražena bučna semena. To so prigrizki moje mladosti, ko je naval umetnih šele prihajal. So naravna, le precej slana in vir zdravih maščob, zato jih jejte po malem. Ena mala pest je dovolj. Zaradi soli (natrija) so primerna, ko hodite na dolgotrajne izlete v vročini. Takrat izgubljate veliko tekočine s potenjem in voda ni dovolj, da vam uravna elektrolitsko ravnovesje. Zato so slani prigrizki dobrodošli. Vsekakor pa v mejah normale, saj veste, da je dovolj, če pojemo eno čajno žličko soli na dan, ki jo dobimo v vseh obrokih.
  4. Neoluščeni arašidi. Imejte vrečko s seboj, ko ste na krajšem ali pa na dolgotrajnem izletu (v tem primeru imejte s sabo še hladno malico). Verjetno vam bodo pasali na kakšni lepi razgledni točki, kjer boste v miru luščili in zobali arašide. Toda oluščke le pospravite za sabo.
  5. Banane in/ali ostalo sadje. Banane so hiter vir sladkorja in zelo primerne, ko ste v gibanju ali na turističnem izletu. Lahko je hiter prigrizek na poti v hrib. Z družino ne gremo na noben izlet brez banan.

Pa na srečno pot!

 

Prispevek je objavljen tudi na Moia in & Info Seniorji

This entry was posted in Pošta. Bookmark the permalink.