Naužijte se svežega zraka

Naužijte se svežega zraka

Sonce sije, ptički pojejo… Čas je, da se odpravite ven na svež zrak. Dnevi so vsak dan daljši in verjamem, da vas že kar srbi po gibanju na prostem. Prepričana sem, da zmorete več kot samo sprehod. Sledite tem navodilom, ki vam bodo olajšali začetke.

Pojdite ven na zrak in začutili boste prijeten občutek in potrebo po gibanju. Na prostem imate boljši občutek, kaj lahko zmorete. Sami si postavite izziv. Na primer: dolgi sprehodi, igra na lokalnem nogometnem ali košarkarskem igrišču, pojdite ven s psom in se z njim poigrajte s frizbijem.

Kljub vaši razigranosti in veselju, da je končno pomlad in lepo vreme za gibanje na prostem, pa bodite pazljivi na možnost poškodb oz. neprijetnosti, ki se jim lahko z lahkoto izognete.

Ko se gibate v naravi, sledite spodnjim predlogom:

  1. Oblecite se po plasteh. Če vam je prevroče, se preprosto slecite.
  2. Hidracija. Temperature še niso poletne, toda tekočina je obvezna. Uro preden greste ven popijte dva kozarca vode ali še bolje zelenega čaja. Če greste na daljšo turo, ne pozabite na stekleničko z vodo oz. čajem.
  3. Sončna krema. Opeče vas lahko tudi, ko je sonce skrito za oblaki ali ko piha veter in nimate občutka za vročino.
  4. Raziskujte. Najdite in raziščite, kateri zunanji šport vas privlači. Ali je to pohodništvo, gorsko kolesarjenje, plezanje itd. Vse se odvija v čudoviti naravi, kjer imate širino narave pred nosom. Taki športi so posebno doživetje za telo in duha. Pojdite na Šmarno goro po drugi poti. Ste šli že na Grmado in iz nje direkt na Šmarno goro?
  5. Trim steza. Nekaj trim stez imamo npr. v Ljubljani v Mostecu, v Tivoliju, Izkoristite to možnost. Če pa v vaši bližini ni trim stez, si lahko ustvarite lastno. Med hojo ali tekom se ustavite in naredite kakšno vajo za moč ob hlodu in deblu, vajo s pomočjo odlomljene veje, štora, obesite se na vejo in naredite nekaj dvigov kolen ali zgib,…
  6. Postopnost. Razigranost in želja po gibanju vas včasih zanese, da začnete pretiravati. Vsakega športa se lotite pripravljeni npr. pri teku imejte prave tekaške copate, začnite počasi in ves čas poslušajte lastno telo. Podobno je tudi pri vseh ostalih športih.
  7. Ogrevanje in streching. Marsikateri poškodbi se boste izognili, če boste najprej opravili ustrezne dinamične ogrevalne vaje celotnega telesa ter imeli vmes in na koncu ustrezen streching obremenjenih mišičnih skupin.

HURA gremo ven na zrak!

Prispevek je objavljen tudi na Moia in, Info Seniorji, Paberki.eu, Ride-Sport, Šmarna gora.

This entry was posted in Pošta. Bookmark the permalink.