Joga za zdravo in dolgo življenje

Joga za dolgo življenje

Vsi želimo ostati zdravi in živeti zdravo in dolgo življenje. Toda za to, se moramo potruditi in se zavedati pomena gibanja in zdrave prehrane ter pomena izogibanja stresu ali vsaj zmanjšati negativne učinke stresa na telo in duha. Joga igra tukaj zelo pomembno vlogo. Vključite vaje joge in vaje dihanja v vaše vsakdanje življenje. Zakaj? Vaje joge in pravilno dihanje bo oživilo vaše telo in notranje organe. Načelo joge je, da temelji na harmoniji uma in telesa, kar pomaga k samokontroli ter vodi k umirjenosti in harmoniji življenja.

Joga nas sprošča, saj pravilen dih in asane (položaji ali vaje joge) sproščajo mišice, kar posledično sprošča tako um kot tudi čustva. Njeno delovanje bi lahko poimenovali »somapsihično«, ravno obratno od pogostega poimenovanja težav z neznanim izvorom -»psihosomatsko«. Joga nas dela vitalne, saj nam skozi gibanje dviguje telesno in duševno energijo, hkrati pa odblokira energijo, ki se je ujela v napetih mišicah in vezeh. Z jogo krepimo ravnotežje in se naučimo vzravnane in sproščene drže. Dokazano je, da joga izboljšuje telesno držo. Med izvajanjem joge se sproščajo endorfini – hormoni sreče. Joga povečuje zavedanje in sprejemanje samega sebe, saj nas nauči prepoznavati potrebe in počutje našega telesa, naših čustev in misli.

Pa se vrnimo k praktičnemu delu joge. Različni položaji ali gibi, ki so izvedeni v počasnem ritmu in pri polni koncentraciji, pomagajo zaznati notranje ali zunanje telesne težave. Zato jogiji svetujejo, da zjutraj ko vstanete in zvečer predno greste spat, posvetite  3 minute dihanju ali vajam iz dihanja. Zjutraj po dihanju pa delate 10 minut pozdrave soncu. Ta 16 minutni program vam bo pomagal očistiti um in oživiti notranje organe. Kot pravi priznana ajurvedska zdavnica in neutrudna promotorka zdravja, dr. Vinod Verma, se programa držite tako trdno, kot vsakodnevnega umivanja zob. Ne recite, da nimate časa. Če se vam zelo mudi, program malo skrajšajte ali pa se vsaj zavedajte diha med oblačenjem. Samo tako boste program obdržali v mislih in v vaši vsakodnevni rutini.

Jutranje 3 minutno dihanje

Ko budilka zazvoni, ne skočite iz postelje, ampak se umirjeno usedite v sproščen položaj v smeri vzhajajočega sonca. Osredotočite se na sonce in se mu zahvalite  za prihajajoči dan in energijo, ki vam jo daje. Nato se osredotočite na telo. Naredite 4 do 5 globokih vdihov. Počasi in na polno vdihnite, zadržite dih nekaj sekund in nato postopno izdihnite. Nato zaprite desno nosnico s prstom  in čez drugo globoko vdahnite, zadržite nekaj sekund brez dihanja, zaprite obe nosnici (s palcem in kazalcem) in izdihnite čez levo nosnico. Ponovite 3 do 5 krat z vsako nosnico. Če imate težave s pritiskom, preskočite zadrževanje zraka, ampak naj raje vsakemu vdihu sledi takojšen izdih.

Pozdrav soncu

Delajte v miru in enakomernem ritmu 10 minut, med vikendom lahko čas podaljšate. Pomembno je, da ste pozorni na trenutne sposobnosti telesa. Kdor je začetnik, naj dela zgolj dve ali tri vaje in postopno prehaja na celoto. Še bolje je, če začnete hoditi na tečaj joge k učitelju, ki ne jemlje in ne poučuje joge kot počasne gimnastike (https://zdravozivi.si/joga/ )

 

Večerno 3 minutno dihanje

Umirite se in se usedite v udoben položaj, lahko s prekrižanimi nogami na tla ali pokončno na stol. Ne prižigajte luči. Najprej naredite 2 do 3 globoke vdihe in izdihe. Zaprite desno nosnico, vdihnite čez levo, zaprite obe, izdihnite čez desno in zadržite dih, vdihnite čez desno, zaprite obe, izdihnite čez levo, vdihnite čez levo… Menjavate vdih in izdih čez eno nosnico 3 do 5-krat. Predno končate se osredotočite na temo okoli vas in se zahvalite za počitek, ki sledi napornemu dnevu.

Vztrajajte v programu. Na začetku vam bo težko, s časom pa bo dihanje in umirjenost v asanah,  postalo del vašega vsakdana in pozitivni učinki, ki bodo prišli sami od sebe, bodo neprenecljivi.

Prispevek je objavljn na Moia in & Paberki.eu & Info Seniorji & Ride-Sport.

Pozdrav soncu

This entry was posted in Pošta. Bookmark the permalink.