Gorski tek na Grmado in okoli Šmarne gore na vrh

Tek Grmada ŠG

Tokrat opisujem pot, ki je postal moj in možev najljubši tekaški trening tukaj v domačem kraju. Je precej zahtevna in primerna za tekače, ki že imajo izkušnje z gorskimi teki. Vsekakor zadosti vsem potrebam po odličnem treningu. Poteka popolnoma v naravi kar pomeni, »sprostitev« ne samo za tekače, ampak tudi za pohodnike.

 

Pot se začne v Tacnu in se povzpne na Grmado po Mazijevi poti. Midva tečeva točno po poti, kjer poteka vsako leto jeseni Šmarnogorski tek (rumene puščice kažejo smer). Kdor pozna pot ve, da se teče mimo pašnika za koze. Kdor pa ne pozna poti, ni problem, saj je prvi cilj priti na vrh Grmade. Pot na vrh Grmade je velik izziv, če želite pot v celoti preteči. Midva z možem po največjih skalah, ki vodijo na vrh Grmade, tudi hodiva. Nato se spustite dol na sedlo. Tukaj vseeno priporočam, da sledite rumenim puščicam, ki vas bodo pripeljale z Grmade malo pred sedlo. Nato tečete po sedlu in se spustite dol po poti. Na razpotju zavijte levo na Romarsko pot (desno je pot na Kuhinjo) in tecite dol do kapelice. Tecite še malo niže in nato zavijte gor ter se vključite na Pot Svobode (označba S), ki teče okoli Šmarne gore. Tudi tukaj so rumene puščice. Prišli boste do pašnika, ki je ograjen. Prečkajte ograjo in pred vami se bo odprl prekrasen pogled na zelen pašnik (ovčke so dodatno zagrajene, tako da jih ne boste prestrašili). Tečete naprej in pot se priključi glavni poti, ki vodi na vrh Šmarne gore. Tečete na vrh in nato po isti poti čez pašnik nazaj. Tečete po Poti Svobode in tokrat tečete mimo izvira Friškovec. Tudi če ne veste, kje je ta izvir, vas bo lepa široka pot sama vodila. Ves čas se držite glavne steze. Tako boste res pretekli razdaljo vsaj 10 km. Čez nekaj časa pridete do razpotja, kjer vodi pot na levo dol v Šmartno, pot naravnost dol pa v Tacen.

 

Nevarnosti in nasveti:

 

  1. Izziv je samo za izkušene gorske tekače. Če bi radi začeli z gorskim tekom, morate imeti tekaško predznanje in izkušnje (kilometrino v nogah). Začnite teči v navaden klanec brez ustavljanja in vsakič malo podaljšujete razdaljo. Lahko izmenično hodite ali tečete navkreber. Poleg teka so obvezni tudi treningi moči, ravnotežja, gibljivosti, koordinacije in hitrosti: https://zdravozivi.si/sport-in-rekreacija/ . Samo tako pridobite na moči in elastičnosti mišic, vezi, kosti. Ter na ustrezni reakciji pri teku navzdol.
  2. Pot je pri spustu z Grmade zelo zahtevna, saj je na poti veliko skal in štrlečih kamnov. Zahteven pa je tudi spust iz sedla do kapelice. Ker so kamni že zelo zlizani, zato pazite, da vam ne zdrsne. Pot je priporočljiva v suhem vremenu oz. ko ni preveč mokra in vlažna. Blato je še najmanjši problem. Problem je oddrsavanje na skalah in koreninah pri teku navzdol. Zato je tukaj bolj kot hitrost, potrebna pamet in poznavanje terena. Prvič ko tečete morate imeti idealno suho vreme.
  3. Ker je možnost pregretja organizma velika, saj se skoraj ves čas vzpenjate, imejte na sebi raje eno plast manj, kot pri isti temperaturi pri teku na ravnem. Sama imam kapri pajkice, dolgo majico in čez majico s kratkimi rokavi, pri 6 do 7 st. C. Če pa je bolj toplo, je dovolj ena plast.
  4. Vsaj 30 minut prej, spijte dva velika kozarca vode ali vode z limono, da se hidrirate.
  5. Ne tecite v vročini.
  6. Ne tecite na poln želodec. Osebno vedno tečem na tešče in hidrirana.

 

To je nekaj osnov pri gorskih tekih, ki trajajo od 10 do 20 km. Kar je več, pa zahteva že drugačno taktiko.

 

Prispevek je objavljen tudi na Moia in, Info Seniorji.

 

This entry was posted in Pošta. Bookmark the permalink.