Družina v gibanju

Družina v gibanju

Naj bo gibanje družinska navada, v kateri bodo vsi člani družine uživali.

Če boste želeli vzgojiti zdrave otroke, naj bo redna športna aktivnost del družinskega ritma. Gibanje vam ne sme biti v breme. Otroci obožujejo tekanje okoli, zato začnite z družinskimi izleti ali zgolj spodbujanjem h gibanju, ko so otroci še majhni. Tukaj je 9 strategij, kako kot družina uživati ter se hkrati razmigati.

  1. Za vikende planirajte družinske izlete, ki bodo vključevali gibanje. Pojdite v park, npr. v Arboretum, Tivoli, živalski vrt. Nahodili se boste vsi skupaj, otroci pa še razmigali na igralih. Organizirajte celodnevni izlet v naravo in imejte piknik v naravi (npr. hoja okoli Belopeških jezer, sprehod v Karnico, povzpnite se na skakalnico v Planici). Pojdite nabirat sezonske sadeže kot npr. borovnice. Lahko se zapeljete na Primorsko in pri lokalnem kmetu sami po drevesih obirate češnje. Poleti izkoristite jezera npr. Blejsko, Bohinjsko in se nakopajte. Lahko pa se odpravite v vodni park. Otroku boste dali prekrasno izkušnjo  in imeli nepozabne vikende.
  2. Pojdite skupaj peš v vrtec ali šolo. Če ste predaleč, parkirajte na pol poti in ostalo prehodite. Tako boste že zjutraj več časa preživeli z otrokom, si kaj lepega povedali ali izvedeli, hkrati pa še naredili nekaj pozitivnega za vaše zdravje in počutje. Posebno, če vas v nadaljevanju dneva čaka sedeče delo.
  3. Skupaj se lotite vsakdanjih/gospodinjskih/vrtnarskih opravil. Skupaj pomijte avto, skupaj vrtnarite. Otrokom bo to zabavno, še posebno, ker boste vi zraven. »Ubili« boste dve muhi na en mah. Gospodinjsko delo bo opravljeno in z otrokom se boste zabavali skozi gibanje.
  4. Ne pozabite na pohvalo otroka. Otrok bo neizmerno zadovoljen, če ga boste pohvalili in rekli, da ste ponosni nanj, ko mu je nekaj uspelo. Že samo ustna pohvala je velik motivator. Pazljivi bodite pri kritiki otroka. Negativna opazka lahko odvrne otroka od nadaljevanja nekega gibanja/športa. Zato opazite otrokov napredek ali na novo naučeno sposobnost (npr. drsanje, rolanje), hkrati pa prefinjeno predlagajte spremembo npr. položaja telesa, če dela otrok narobe določen gib ali ima pri njem težave. Na ta način bo otrok razvil in ohranil veliko samozavest in pozitiven in odprt odnos do športa.
  5. Ne oštevajte otroka z lenuhom. Otrok se ne bo menil za vaše opazke glede njegove zasedenosti pred TVjem/računalnikom. Namesto opazk raje poskušajte otroka preusmeriti tako, da mu ukažete, naj se gre igrat npr. gumitvist, z žogo. Ko bo končno to storil, ga pohvalite.
  6. Spodbujajte otroka, naj se druži z otroki, ki so športno aktivni. Otroci se spontano družijo in prijateljujejo z isto-mislečimi otroki. To velja tudi za šport. Če otrok sam od sebe ne zaide med bolj aktivne otroke, ga nežno usmerite, tako da mu razložite, da je dobro imeti različne prijatelje. Take, ki jim zaupaš, take, s katerimi imaš skupen določen hobi, take, s katerimi se igraš razne športne igre itd. Raziskave kažejo, da je pri starejših otrocih (10, 11 let), prijateljstvo odigralo ključno vlogo pri tem ali se otroci ukvarjajo s športom/gibanjem ali ne. To je normalen proces socializacije. Starši imajo ključno vlogo glede športnega udejstvovanja, ko so otroci mlajši. Ko so starejši, so na prvem mestu vrstniki, ki spodbujajo in delajo športno igro zabavno.
  7. Pošljite otroke ven in še vi pojdite zraven. Preživite družinsko popoldne skupaj, na dvorišču, parku, travniku gozdu ter pojdite na sprehod, kolesarjenje, igrajte igre z žogo, badminton, balinanje. Raziskave so pokazale, da se dandanes otroci premalo gibajo na svežem zraku. To pa lahko privede do trajnih posledic na otrokov telesni in duševni razvoj, kar vključuje riziko za pojav debelosti in depresijo. Obudite domišljijo in pojdite v naravo ali na dvorišče raziskovat, se igrat Indijance, iskati zanimive oblike palic, korenin. Karkoli, kar bi pritegnilo otroke in vas vse razmigalo.  
  8. Izziv za otroka. Spodbudite otroka, da bo poskusil nov šport ali da preplava/prekolesari/preteče skupaj z vami neko daljšo razdaljo ali pa se skupaj povzpnete na planino/goro. Nekaj, kar mu bo predstavljalo izziv. Ko bo dosegel cilj ali se naučil nekaj novega, ga neizmerno pohvalite. Dvignili mu boste motivacijo, ga naučili, da ima voljo in moč, da doseže karkoli. Tudi, če ne boste prepričani, da otroku lahko uspe, tega ne kažite in ga raje spodbujajte in hvalite.
  9. Naj ima besedo tudi otrok. Ne izbirajte vedno sami, kaj boste počeli, kam boste šli itd. Pustite, da vam otrok pove, kateri šport bi poskusil, kam šel, kaj počel, kar je v povezavi z gibanjem. Če je oče rad igral nogomet, ko je bil majhen, še ne pomeni, da bi rad isto počel tudi njegov sin ali hči. Pomembno je, da otroku pomagate najti tisto aktivnost, ki jo rad počne, da spoštujete otrokove individualne potrebe in nagnjenja. Tako bo večja verjetnost, da bo otrok ohranil in živel s športom vse življenje. Če otroku določen šport ne bo zabaven, ga ne bo počel. Zabava pa je za otroka na prvem mestu.

Prispevek je objavljen na Moia in, Info Seniorji.

This entry was posted in Pošta. Bookmark the permalink.