21 načel prehranjevanja

Zdrav zajtrk1

Spodaj je 21 načel prehranjevanja, ki so osnove pravilnih prehranjevalnih navad.

 

  1. Zjutraj pijte vodo. Za uravnavanje ph ravnovesja popijte kozarec vode z limono.
  2. Jejte, ko ste resnično lačni.
  3. Pred obrokom (15 do 30 min) popijte kozarec vode/čaja. Velikokrat ste le žejni.
  4. Čez dan spijte veliko tekočine. Na 25 kg telesne teže je priporočljivo spiti 1 l pijače (voda, nesladkan čaj, limonada).
  5. Jejte počasi in dobro prežvečite hrano.
  6. Jejte z užitkom in brez motečih dejavnikov kot so TV, mobi, tablica itd. To velja tudi za otroke.
  7. Vsaj en obrok na dan jejte z družino, kjer si izmenjajte novice, načrte itd.
  8. Z obrokom končajte, ko začutite prvi signal, da ste siti. Velikokrat je signal »podrt kupček«.
  9. Zjutraj jejte kot kralj, popoldan kot kmet, zvečer kot berač.
  10. Zajtrk vam daje energijo za celoten dan, zato mora biti uravnotežen (vlaknine, beljakovine, ogljikovi hidrati).
  11. Če zjutraj niste lačni, razdelite zajtrk na dva manjša obroka: pojejte sadje in malo kasneje še malo bolj nasiten del.
  12. Zajtrk imejte končan do 11h.
  13. Vsaj en obrok naj bo sveže sadje, ki ga pojejte za malico. Sadje ima veliko vitaminov in mikroelementov, ter topne vlaknine. Fruktoza je energija, ki jo potrebujete tekom dneva.
  14. Kosilo je za večino najbolj kaloričen obrok v dnevu, zato mora biti prav tako uravnotežen.
  15. Kosilo imejte najkasneje ob 15h. Absorbcija hranil je do te ure največja, kasneje se organizem že počasi umirja in obnavlja.
  16. Po večjem obroku, kot je npr. kosilo, pojdite na sproščen sprehod. Ne sedite in ne počivajte.
  17. Zvečer ne jejte, pijte topel čaj.
  18. Če morate zvečer jesti, naj bodo to vlaknine (zelenjava, lahko kuhana) in po potrebi malo beljakovin (stročnice, riba).
  19. Zvečer ne jejte ogljikovih hidratov (kruh, testenine, riž itd.). Za spanje ne potrebujete energije.
  20. Pojdite spat rahlo lačni, tako boste zjutraj sestradani.
  21. Pojdite spat pred polnočjo, ker le tako boste zjutraj spočiti in imeli boste naravan bioritem.

 

Prispevek je objavljen tudi na Moia in, Seniorji info, Ride sport.

This entry was posted in Pošta. Bookmark the permalink.