Vaje za možgane oz. koordinacijo

Bolj ko odraščamo, več dela in gibov opravimo avtomatizirano. Ti gibi so v možganih zasidrani, to so hoja, tek, kolesarjenje… Vemo pa, da z novimi gibi, ki so nenaučeni in jih ne delamo vsak dan, tvorimo nove živčne povezave in posledično krepimo koordinacijo. Vaje za možgane, kot jim osebno pravim, so zelo različne. Ena od metod je tudi tvorjenje novih sinaps skozi gibanje. Spodaj je navedenih nekaj vaj, s katerimi krepite koordinacijo rok, nog in celega telesa, oz. urite možgane, da ne stagnirajo. Podobno je tudi z mišicami, bolj kot jih izzivate z novimi in zahtevnejšimi gibi, situacijskimi treningi, bolj se adaptirajo na višjem nivoju.

 

  1. Delo nog: imitacija skakanja s kolebnico. Delo rok: z obema rokama po zraku rišete ležečo osmico. Težja varianta: noge delajo enako, roke pa rišejo osmico v drugo stran, ki vam je težja (slika 1).

Koordinacija1 mala2. Delo nog: izmenično dvigovanje kolen. Delo rok: roke zamahnejo sinhrono dol, ko dvignete koleno gor. Oponašate prelom deske na kolenu. Delate izmenično, enkrat z levo, enkrat z desno nogo. Težja varianta: celotno vajo delate v poskoku (slika 2).

Koordinacija2 mala3. Delo nog: na tla narišete ali položite palico in to je visoka ali nizka ovira (višino ovire si natančno zamislite in jo menjajte). Z nogami prestopate oviro tako, da z obema nogama stopite na eno stran ovire in nato na drugo stran. Če ste si zamislili visoko oviro, dvignite koleno visoko. Delo rok: z rokami imitirate udarec direct. Težja varianta: preskakovanje ovire z nogami, z rokami pa direct (slika 3).

Koordinacija3 mala4. Na tla narišete spiralo. Skačete po eni nogi po spirali. Ko pridete do konca greste po isti nogi še nazaj na izhodišče. Noge ne polagate vmes na tla. Nato naredite neako z drugo nogo. Težja varianta: skačete po eni nogi do konca spirale in še ritemsko nazaj na izhodišče.

5. Vaja. Na tla narišite kvadrat. Stopite v sredo kvadrata. Naloga je, da čimhitreje stopate z obema nogama ven in not čez vse stranice kvadrata: naprej, leva, nazaj, desna stran. Nato zamenjate smer obhoda. Lahko menjavate vzorce stopanja: križ, kvadrat, ena ali druga smer. Težja varianta: sonožno skačete čez stranice kvadrata.

Prispevek je objavljen tudi na Moia in.

This entry was posted in Pošta. Bookmark the permalink.