Hrana in gibanje proti sezonski depresiji

Hrana in gibanje proti depresiji

Pozimi, ko je dan krajši, se metabolizem upočasni. Postanemo bolj zaspani, leni in nekateri tudi depresivni. Sezonska depresija prizadene ženske štirikrat pogosteje kot moške. Pojavlja se z menjavo letnih časov. Že Grki so povezovali depresijo in pomanjkanje sonca. V našem modernem času je bilo to šele v 80ih letih klasificirano kot motnja razpoloženja.

 

Znaki sezonske depresije so:

Čezmerno spanje, težave z jutranjim vstajanjem, čezmerna potreba po ogljikovih hidratih, povečana telesna teža, vznemirjenost, občutki krivde, zavrto spolno poželenje, izguba težnje po druženju, bolečine v sklepih in hrbtu, nenehna utrujenost in oteženo opravljanje vsakdanjih opravil.

Kaj pomaga proti sezonski depresiji:

  • Sončna svetloba ali zdravljenje pod posebnimi lučmi, ki imitirajo sončno svetlobo.
  • Gibanje na svežem zraku pospešuje prekrvavitev, tako možgani prejemajo več kisika.
  • Ne pretiravajte z nizko-maščobnimi dietami, jejte zdrave maščobe.
  • Začinite si hrano s čilijem, saj začinjena hrana proizvaja endorfine, ki izboljšujejo razpoloženje.
  • Jejte plave ribe, zabelite solato z olivnim, sezamovim, orehovim, sončničnim oljem.
  • Uživajte živila bogata z rastlinskimi vlakninami: čičerika, rjavi riž, lanena in sezamova semena, orehe, avokado, ker vsebujejo maščobe, ki jih depresivnim osebam primanjkuje.
  • Jejte ekološko zelenjavo in sadje, zaradi vitaminov, posebno vitamina
  • Pijte veliko navadne vode.
  • Jejte jajca, saj vsebujejo vitamin B12, ki ga depresivnim ljudem primanjukuje.
  • Jejte v miru, ker je pri stresnem in hitrem vnašanju hrane presnova živil in hranil otežena.

Naj živila za sproščanje:

  • Banana – Rjavi riž – Mandlji – Lubenica
  • Zelena – Sezamova semena – Beluši – Česen
  • Plave ribe – Kumara – Zelena listnata zelenjava
  • Avokado – Sončnična semena – Brusnice

Gibanje je preverjeno sredstvo proti depresiji s takojšnjim učinkom. Če se lotite kateregakoli gibanja, je to bolje kot obležati v postelji.

Gibanje (https://zdravozivi.si/sport-in-rekreacija/ in https://zdravozivi.si/nordijska-hoja/) vam bo:

  • Povečalo energijo
  • Izboljšalo razpoloženje
  • Povečalo pretok krvi proti možganom in posledično se vam bo takoj izboljšala koncentracija in razpoloženje
  • Okrepilo samozavest
  • Zmanjšalo željo po pretiranem uživanju hrane
  • Izboljšalo spanec

Intenzivnejša vadba, kot je tek, kjer se razmiga celotno telo, je učinkovito sredstvo za hitro sproščanje serotonina. Športniki se smejejo tudi, ko so čisto preznojeni po 30 minutah teka ali treninga! Razlog je v tem, da se z vadbo proizvajajo endorfini, ki zbujajo občutek zadovoljstva. Gibanje in športna aktivnost vam bo skupaj s prehranskimi spremembami omogočila, da se boste okrepili v novi življenjski dimenziji (https://zdravozivi.si/osebno-trenerstvo/ )

 

Zajtrk za dobro razpoloženje:

–       6 žlic ovsenih/pirinih kosmičev

–       žlica orehov

–       pol žlice rozin

–       žlica semen: bučnic, sezamovih, chia, lanenih

–       malo medu

–       cimet

–       rastlinsko ali kozje mleko ali probiotični jogurt

Zavrite 300ml vode, znižajte temperaturo in dodajte kosmiče. Kuhajte 5 minut, da se zmehčajo. Dodajte rozine in zmešajte, dodajte ostale sestavine razen mleka. Zmešajte in odstavite z ognja. Prelijte z mlekom ali jogurtom.

 

Prispevek je objavljen tudi na: Moia in, Seniorji info,

This entry was posted in Pošta. Bookmark the permalink.